måndag, juli 31, 2006

4 °C














[016 - episod fyra]




En isvak gapar tomt
om kyla och mörker

Runtom ligger staden

en skugga bland skuggor
som ruvar i
tystnad

Min vålnad går
med blyga steg
bland stigar
ingen känner

Ett steg till
och jag står bredvid
allt jag drömt
om



Att vara utanför
samlar minnen
till små sorger

Om danser
som aldrig
blev av

Om chanser
som aldrig
togs

Att vara utanför
ger en klar bild
av hur allting
ligger till

Lika tydligt för mig
som spökstigar
ingen ser

Lika hemvant som
en skugga bland
skuggor

med en vän som
gapar tomt





2 kommentarer:

majsan sa...

alltså, det är mycket möjligt att jag måste ta och citera dig i framtiden. Så hiiiiimla bra. Ps. Jag har en blogg nu!

Johan F. Wahlberg sa...

Tackar så hjärtligt! :)
Hehe, se där! Jag ska genast kolla ;)

//J