tisdag, oktober 23, 2007

You dirty little...

Ok, jag ligger lite efter. Men jag hade missat den här karusellen med doftande trosskydd. Det är möjligt att det är som tillverkaren säger att det funnits en efterfrågan för en sån produkt. Men jag kan inte låta bli att känna att tillverkarna skapar produkter för att få konsumenterna att tro att problemet - som deras produkter löser - verkligen finns. Alltså: de skapar trosskydd med doft för att få konsumenterna att TRO att snippor luktar illa OCH att det är ett problem.

Som om människor inte hade tillräckligt med
taskigt självförtroende och skev självbild.

Jag tror dock att det finns en risk att vi kommer
att garva åt såna här blogg-inlägg i framtiden. Det var så sent (?) som på 1950-talet som deodoranten gjorde entré på konsumtionsscenen. Idag är det väl knappast någon som tycker att det är märkligt att man kluddar med en doftflaska under armarna efter duschen. Allt för att man INTE under några som helst omständigheter ska
släppa fram den naturliga doften (förlåt, jag menar ”lukten”).

Det är fullt möjligt att vi kommer stå där i omklädningsrummen efter träningspassen med en deo i armhålan och en annan deo i skrevet. För jag tror inte att mänskligheten är redo för en kombinerad skrev- och armhålsdeoderant. Än.

1 kommentar:

Anonym sa...

Kanske näsklämman kan bli den nya grejen?