lördag, februari 09, 2008

Nästan som reklam

Två goda ting har hänt. Jag har spelat Burnout Paradise (PS3) och jag har sett filmen Cloverfield.


Burnout Paradise
Jag brukar sällan tycka att nya dator- och tevespel är särskilt kuliga. Antingen så saknar de stämning/story eller så saknar de spelkänsla (det senare p g a att jag aldrig gillat spelkontrollerna till PS eller Xbox). Men i BP har de lyckats klämma in så pass mycket spelkänsla att jag fnittrar som en lagom finnig fjortis när jag frontalkrockar med bussar och trashar lyktstolpar. Tack, nu var det trevligt att spela igen!

Cloverfield
Teasern till Cloverfield är en av de bästa någonsin. Förväntningarna var med andra ord skruvade till max när biomörkret lagt sig och filmen drog igång.
Utan att avslöja alltför mycket så var jag orolig att två saker i filmen inte riktigt skulle funka.

SPOILERVARNING! Om du vill läsa vidare tryck [ctrl] + [a]

1. Varför släpa på en videokamera om man befinner sig i knipa? Det störde mig i The Blair Witch Project men i Cloverfield får man en liiiten förklaring till varför allt dokumenteras. Jag köper den.

2. Hur läskigt kan det vara med ett svinstort monster i en svinstor stad? Ehm, jätteläskigt! De har lyckats lösa det problemet också. Tro mig.

Rekommenderas!
Tack för en helnajs kväll Mike, Ica & Sara ;)

1 kommentar:

SkäggMike sa...

Tack själv!