måndag, maj 18, 2009

The Day Before Today

Igår var jag trött och tittade på flimm. Här kommer lite samlat grejs som jag sett den senaste tiden.

Taken **
Åk inte till europa. Där finns det européer och annat löst folk. Liam Neeson goes Steven-Seagal-bananas. Benknäckarporr utan Seagals känsla för klädmode.

Underworld 3 *
Vampyrer & varulvar famlar i mörker. Det svartnade helt för mig. Jag somnade.

Grudge 3 *
Gruff för TREDJE gången. Tjatigt med bleka japaner som vill skrämmas, sa Bull.

Spirit -
Våldsamt förvirrad & aptrist Sin-City-variant. FFWD!

Fast & The Furios 4 **
Skön bakisrulle med (errm) full rulle. Det som imponerar mest är att Vin Diesel överhuvudtaget får plats i en bil.

Star Trek (2009) ****
Star Trek med extra allt - inklusive idiot-korta kjolar!

The Day The Earth Stood Still -
...Neo & co. får tiden att stå stilla. Originalet är bättre.

Låt Den Rätte Komma In ***
Vampyrer i Blackeberg på 80-talet. Rubiks kub & miljonbyggen funkar fint som backdrop till den här redigt udda vampyr-rullen. Jag gillart!

Jason X (Betyg: Walk-Over. Se recension.)
Jason Voorhees spejsar ur bokstavligt talat! Skönt totalusel rulle med förmodligen en av de mest skrattkrampiga mordscenerna ever.
Skrämselfaktor: Noll
Kultfaktor: Off the chart!

On to the next!




Inga kommentarer: